رئیس محکمۀ مرافعۀ بغلان از محاکم ابتدائیۀ ولسوالی های اندراب، ده صلاح و پلحصار آن ولایت بازدید کرد

m_admin
شنبه ۱۴۰۲/۷/۸ - ۱۱:۴۴
رئیس محکمۀ مرافعۀ بغلان از محاکم ابتدائیۀ ولسوالی های اندراب، ده صلاح و پلحصار آن ولایت بازدید کرد

به سلسله بازدیدها و فعالیت های همیشگی، به تاریخ 27 /2 /1445 هـ ق محترم الحاج مولوی محمدیوسف (ابوالوفاء) رئیس عمومی محکمۀ مرافعۀ بغلان این بار از محاکم ابتدائیۀ ولسوالی های اندراب، ده صلاح و پلحصار آن ولایت دیدار و نظارت بعمل آورد.

در جریان این بازدید محترم مولوی علی گل (حمیدی) رئیس دیوان مدنی محکمۀ مرافعه و محترم لطف الله (همت) مدیر مالی مرافعۀ بغلان نیز با رئیس محکمۀ مرافعه همراهی می نمودند.

رئیس محکمۀ مرافعه با هیئت همراهش از چگونگی اجراآت قضائی و اداری از قبیل (فیصله جات حقوقی، جزائی، اندراج دوسیه جات، صادره و وارده و حاضری) شان را بررسی و ملاحظه کردند و برای مسؤولین آن محاکم توصیه های ذیل نمود:

  1. ضمانت خط ها باید مطابق رهنمای وثایق که از طرف مقام عالی ستره محکمه مواصلت ورزیده است در وثیقۀ شرعی ترتیب گردد.
  2.   دوسیه های مندرج اندراج حقوقی و جزائی باید بالترتیب رسیدگی و فیصله شرعی صورت گیرد.
  3. دوسیه های که مرکب از حق الله و حق العبد باشد، طرفین دعوی آن را بنا بر پاه در میانی مصلحین و خیر اندیش جانب حق العبد اش اصلاح میگردد، قضات محترم باید در قسمت حق الله آن دوسیه ها فیصله خویش را صادر نمایند.
  4. دوسیه های که از جمله غیر مسموعات باشد در رابطه به چنین دوسیه ها مطابق مادۀ (۱۰۴) لایحه محاکم مبنی بر عدم سمع دعوی قرار خویش را صادر نمایند.

همچنان در رفع بعضی از نواقص ها و کاستی های محاکم متذکره  که در بخش های (راپوردهی قضایای موجود، فیصله شده، مسترد شده، حاضری، اندراج دوسیه جات و صادره و وارده) موجود بود از طرف رئیس صاحب محکمۀ مرافعه رهنمائی های اصولی و ارزنده به مسؤولین توصیه شد.

 

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۷/۵ - ۱۶:۲۱
Background image

زعیم امارت اسلامی افغانستان عالیقدر امیرالمؤمنین (حفظه‌الله تعالی) با شماری از مسؤولین ستره محکمه دیدار کرد

زعیم امارت اسلامی افغانستان عالیقدر امیرالمؤمنین (حفظه‌الله تعالی) به تاریخ های ٢١ و ٢٢ ماه ربیع الاول سال ١٤٤٦ ه ق با محترم شیخ محمد شریف (حقانی) رئیس عمومی تمیز مرکزی ستره محکمه،. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۷/۴ - ۱۴:۴۰
Background image

رئيس محکمهٔ مرافعهٔ جوزجان از محکمهٔ ابتدائيۀ ولسوالی مرديان آن ولايت بازديد نمود

محترم الحاج مولوی عبدالغنی (سعید) رئیس عمومی محکمهٔ مرافعهٔ ولایت جوزجان؛ به تاريخ ۶/۳/۱۴۴۶هـ ق با همراهی مولوی عبدالقادر عضو مفتی دیوان مدنی محکمهٔ مرافعه و مدیر تحریرات آمریت اسناد و. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۷/۴ - ۱۴:۳۷
Background image

سرپرست محکمهٔ مرافعهٔ پروان از محاکم ابتدائيۀ ولسوالی‌های کوه صافی و بگرام آن ولايت بازديد نمود

محترم مفتی عبدالولی (حلیم) سرپرست محکمهٔ مرافعهٔ ولایت پروان به تاريخ ۷/۳/۱۴۴۶هـ ق با همراهی محب الله (منیب) آمر حقوق و نثار احمد (احمدی) آمر تحریرات پروان از محاکم ابتدائیۀ ولسوالی‌های. . .

بازگشت به اخبار