خلاصۀ گزارش اجراآت قضائی و اداری سال ۱۴۴۴هـ ق محاکم ولایت فاریاب  

m_admin
چهارشنبه ۱۴۰۲/۸/۱۷ - ۱۵:۱۵
خلاصۀ گزارش اجراآت قضائی و اداری سال ۱۴۴۴هـ ق محاکم ولایت فاریاب  


ریاست محکمۀ مرافعۀ ولایت فاریاب مطابق احکام شریعت، اصول اداری محاکم و فرامین مقام عالی امارت اسلامی افغانستان و متحدالمآل های ریاست عمومی دارالانشاء مقام عالی ستره محکمۀ امارت اسلامی افغانستان وظایف محوله بطور احسن انجام داده و مصدر خدمات قضائی و اداری برای مراجعین و اصحاب دعوی در ولایت فاریاب گردیده که خلاصۀ اجراآت قضائی و اداری عموم شعبات و محاکم این ولایت به شرح ذیل می باشد:
در بخش حقوقی:
در مدت يک سال به تعداد (۴۸۹۶) دوسيه حقوقی وارد محاکم گردیده، در حاليکه قبلاً نيز چندين دوسيه تحت دوران قرار داشت.
از آن جمله به تعداد (۱۹۳۲) دوسيه فیصله شده، در رابطه به (۲۶۴۹) دوسيه قرار قضائی صادر شده، (۲۱۸) دوسيه مکتوبی مسترد گردیده و متباقی دوسيه به سال بعدی انتقال شده است.
در بخش جزائی:
در مدت يک سال به تعداد (۱۶۱۴) دوسيه جزائی وارد محاکم گردیده، در حاليکه قبلاً نيز چندين دوسيه تحت دوران قرار داشت.
از آن جمله به تعداد (۷۷۴) دوسيه فیصله شده، در رابطه به (۵۵۳) دوسيه قرار قضائی صادر شده، (۴۳) دوسيه مکتوبی مسترد گردیده و متباقی دوسیه به سال بعدی انتقال شده است.
در بخش وثایق:
در مدت يک سال در محاکم ولايت فاریاب به تعداد (۶۷۰۸) وثایق مختلف النوع نيز اجرا گرديده است.
در بخش اداری:
در جریان سال ۱۴۴۴ هـ ق به تحریرات محکمۀ مرافعه به تعداد (۲۹۷۴) عرایض مراجعین و اصحاب دعوی وارد گردیده است که به اسرع وقت به عرایض مذکور رسیدگی بعمل آمده‌است.
در رابطه به فرامین مقام عالی امارت اسلامی افغانستان، مصوبات، متحدالمآل های مقام عالی ستره محکمه، مکاتب وارده و استعلام ها به وقت معین اجراآت صورت گرفته، به تمام شعبات محاکم این ولایت تکثیر و به تعمیل آن هدایت داده شده است.
در دفتر وارده و صادره ریاست تحریرات مرافعه به تعداد (۴۷۸۰) مکاتب وارد و صادر گردیده است. راپور های پانزده روزه، احصائیه حاضری، ماهوار، ربعوار و راپور دیتابیس به وقت معین به مقام عالی ستره محکمه ارسال گردیده است.


در بخش مالی حسابی و حفظ مراقبت:
معاشات منسوبین محاکم بر اساس دفتر حاضری از تخصیصات ارسال مقام عالی ستره محکمه به وقت معین اجرا گردیده و از تخصیصات دست داشته نیازمندی‌های این ریاست از قبیل قرطاسیه جات، لوازم الکترونیکی، میز، چوکی و سایر ضرویات با در نظرداشت اولویت خریداری و تهیه اصولاً به محاکم تحت اثر آن توزیع گردیده.
در بخش نظارت و مدیریت:
از محاکم ابتدائیه شهری و محاکم ابتدائیه ولسوالی های ولایت فاریاب نظارت و بازدید بعمل آمده، دفاتر حاضری شان کنترول، دفاتر اندارج جزائی و حقوقی وارده، صادره فیصله جات، وثایق شان مشاهده و بر رفع نواقص آن هدایت لازم داده شده، به مشکلات محاکم استماع و رسیدگی صورت گرفته و دوامدار از کار های شان نظارت بعمل آمده است.
در بخش اداره و ارتباطات:
جلسات اداری با منسوبین قضائی و اداری جلسات به اشتراک رؤسای دواوین مرافعه، محکمۀ ابتدائیۀ شهری و رؤسای دواوین آن و مسؤولین ادارات عدلی و قضائی، مقام محترم ولایت فاریاب، ریاست های استخبارات، عدلیه، زندان، قوماندانی عمومی امنیۀ ولایت فاریاب و ادارات ذیربط ولایت فاریاب در ظرف یک ماه یک بار و در وقت ضرورت در جریان هفته یک بار صورت گرفته است، روی بهبود امور کاری و عرضۀ خدمات قضائی و اداری و رفع مشکلات صحبت و بحث بعمل آمده و تصامیم لازم اتخاذ و غرض اجراآت به محاکم و ادارات ذیربط ارسال گردیده است.
از ریاست زندان ولایت فاریاب به دفعات دیدن بعمل آمده، مشکلات زندانیان در مورد دوسیه های شان استماع و به رسیدگی شرعی و اصولی دوسیه های شان به محاکم و ادارات ذیربط هدایت لازم داده شده، به منظور سهولت انتقال زندانیان، رسیدگی به دوسیه جات زندانیان هماهنگی و هدایات لازم داده شده است.
و همچنان بالاثر هدایات مقامات عالی بخاطر ادغام شعبه حقوق به محاکم ؛آمریت حقوق به محکمه مرافعه و ولسوالی ها انتقال یافته و بشکل منظم، اصولی به امورات خویش رسیده گی می نمایند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۷/۵ - ۱۶:۲۱
Background image

زعیم امارت اسلامی افغانستان عالیقدر امیرالمؤمنین (حفظه‌الله تعالی) با شماری از مسؤولین ستره محکمه دیدار کرد

زعیم امارت اسلامی افغانستان عالیقدر امیرالمؤمنین (حفظه‌الله تعالی) به تاریخ های ٢١ و ٢٢ ماه ربیع الاول سال ١٤٤٦ ه ق با محترم شیخ محمد شریف (حقانی) رئیس عمومی تمیز مرکزی ستره محکمه،. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۷/۴ - ۱۴:۴۰
Background image

رئيس محکمهٔ مرافعهٔ جوزجان از محکمهٔ ابتدائيۀ ولسوالی مرديان آن ولايت بازديد نمود

محترم الحاج مولوی عبدالغنی (سعید) رئیس عمومی محکمهٔ مرافعهٔ ولایت جوزجان؛ به تاريخ ۶/۳/۱۴۴۶هـ ق با همراهی مولوی عبدالقادر عضو مفتی دیوان مدنی محکمهٔ مرافعه و مدیر تحریرات آمریت اسناد و. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۷/۴ - ۱۴:۳۷
Background image

سرپرست محکمهٔ مرافعهٔ پروان از محاکم ابتدائيۀ ولسوالی‌های کوه صافی و بگرام آن ولايت بازديد نمود

محترم مفتی عبدالولی (حلیم) سرپرست محکمهٔ مرافعهٔ ولایت پروان به تاريخ ۷/۳/۱۴۴۶هـ ق با همراهی محب الله (منیب) آمر حقوق و نثار احمد (احمدی) آمر تحریرات پروان از محاکم ابتدائیۀ ولسوالی‌های. . .

بازگشت به اخبار