جلسۀ اداری محکمۀ مرافعۀ ولایت غور تدویر یافت

m_admin
چهارشنبه ۱۴۰۲/۱/۳۰ - ۱۲:۵۷
جلسۀ اداری محکمۀ مرافعۀ ولایت غور تدویر یافت

به تاریخ 26 /9 /1444هـ ق جلسۀ اداری تحت ریاست محترم مولوی سخی الرحمن "فایز" رئیس عمومی محکمۀ مرافعۀ ولایت غور در مقر ریاست محکمۀ مرافعۀ برگزار گردید.

جلسه با تلاوت از کلام الله مجید آغاز شد؛ سپس رئیس عمومی محکمۀ مرافعۀ تشریف آوری  تمام پرسونل قضائی و اداری را در جلسه خیر مقدم گفت و بعد روی اجندای جلسه بحث نمود.

  • در نخست رئیس مرافعه به تمام حاضرین جلسه بخصوص برای قضات توصیه نمود که استقلالیت  قضاء را حفظ نموده، پاک نفسی و صداقت را سرلوحه کاری خویش قرار دهند و افزود، نظام امارت اسلامی به قضات بلند ترین مقام و امتیاز را در نظر گرفته در قبال آن از قضات  تطبیق شریعت اسلامی و اصول شریعت را میخواهد، آبروی نظام تحکیم عدالت در دستان قاضی است و چشم امید مجاهدین امارت اسلامی قضات هستند؛ بناءً در راستای اجرای وظيفه خود متوجه باشند.
  • در رابطه به همآهنگی بین قضات صحبت نموده گفت رعایت سلسله مراتب را در نظر گرفته و از آمرین خود اطاعت کنید، به اتفاق آراء اجراآت  نمائید؛ چون اتفاق و وحدت وظیفۀ هر مسلمان بوده و قضات از جمله علماء نخبه هستند و باید در این مورد توجه نمایند، به مراجعین رفتار و سلوک نیک داشته مکارم اخلاق را در نظر بگیرند. با وکیل و مؤکل رفتار حسنه نمایند و افزود که اجراآت اداری تان با فرامین و متحدالمآل ها عیار باشد، باید قضات با علوم عصری مانند کمپیوتر خود را بیشتر از پیش آشناه سازند و ریاست مرافعه تمام وسائل و ضروریات دفتری را برای شما مهیا نموده است که در قبال آن از شما توقع کار را دارد.
  • در ادامۀ جلسه محترم مولوي فضل احمد (امامی) رئیس محکمۀ ابتدائیۀ شهری نیز طی سخنانش فرموده های رئیس محکمۀ مرافعه را مورد تأئید قرار داده، روی شفافیت و تطبيق عدالت صحبت نمود.
  • محترم مولوی خداداد (معاذ) مفتی آمریت وثایق نیز در مورد ترتیب وثایق و ترتیب وکالت خط ها  به حاضرین جلسه روشنی انداخت.

بعداً جلسه توسط رئیس عمومی محکمۀ مرافعه جمع بندی گرديد، روی تمام پیشنهادات و خواسته های حاضرین در جلسه صحبت نمود و وعده تحقق آنها را داد.

در اخیر جلسه با دعائیۀ خیر از سوی محترم حاجی مولوی محمد شريف (رحمانی) رئیس محکمۀ نظامی اختتام یافت.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۷/۹ - ۱۵:۲۸
Background image

محترم مولوی مجتبی به حیث رئیس محکمۀ ابتدائیۀ ولسوالی ده صلاح ولایت بغلان معرفی شد

از طرف الحاج مولوی محمد صابر (حنفی) رئیس عمومی محکمۀ مرافعۀ ولایت بغلان؛ به تاریخ ۹/ ۳/ ۱۴۴۶ هـ ق محترم مولوی مجتبی (شیخ زاده) که به اساس لزوم دید مقام عالی ستره محکمه به حیث رئیس محکمۀ. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۷/۹ - ۱۴:۱۶
Background image

جلسۀ همآهنگی میان مسؤولین ادارات عدلی و قضائی ولایت بلخ برگزار گرديد

تحت ریاست محترم الحاج شیخ محمدگلاب (فاروقی) رئیس عمومی محکمۀ مرافعۀ ولایت بلخ؛ به اشتراک رؤسای دواوین مرافعه، رئیس محکمۀ ابتدائیۀ شهری و رؤسای دواوین محکمۀ مذکور، رئیس محکمۀ اختصاصی زون. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۷/۹ - ۱۴:۱۲
Background image

محاکم  ولایت کاپیسا طی دو هفته علاوه بر رسيدگی به (۱۳۴) دوسیه، به تعداد (۶۰) قطعه وثایق را نیز اجرا نموده‌است

خلاصۀ اجراآت قضائی محاکم ولايت کاپيسا، دواوين محکمۀ مرافعه، وثايق، محکمۀ ابتدائیۀ شهرى و محاکم ابتدائیۀ ولسوالى‌ها از تاريخ ( ۳/ ۳/ ۱۴۴۶ هـ ق الى ۱۸/ ۳/ ۱۴۴۶ هـ ق) در بخش‌هاى حقوقى،. . .

بازگشت به اخبار