جلسۀ اداری ریاست محکمۀ مرافعه ولایت فاریاب

m_admin
یکشنبه ۱۴۰۱/۸/۲۹ - ۱۱:۵۷
جلسۀ اداری ریاست محکمۀ مرافعه ولایت فاریاب

جلسه اداری ریاست محکمۀ مرافعۀ ولایت فاریاب به تاریخ۱۴۴۴/۴/۱۵هـ ق تحت ریاست محترم مولوی عبدالغنی سعید رئیس عمومی محکمۀ مرافعۀ ولایت فاریاب و با اشتراک مولوی نعمت الله ذاکر رئیس دیوان جزاء و دیگر رؤسای دواوین استیناف به شمول محکمۀ ابتدائیه شهری آن ولایت در تالار جلسات علنی ریاست محکمه مرافعه  ولایت فاریاب  دائر گردید.

ابتداء جلسه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط مولوی عبدالکریم رئیس دیوان امنیت عامۀ مرافعه آغاز شد؛ سپس رئیس عمومی محکمۀ استیناف توصیههای لازم برای رؤسای دیوانهای مرافعه و محکمۀ ابتدائیه شهری قضات و محررین محترمین ارائیه و به موارد ذیل اشاره و مورد غور و بررسی قرار گرفته شد.

  • فیصلههای تان باید قانونی و اصولی باشد، نه مکتوبی و خلاف اصول؛ تا که برای ملت رنجیده در طول زمان خدمت صحیح و به وجه کامل اداء گردد.
  • هر محکمه و دیوان مستقل است؛ به شرط که جای مشکل و دچار نه باشد؛ اگر موضوع لا ینحل بود در نزد شان به همرای رئیس عمومی شان شریک بسازید، خلاصه درمشوره فواید بسیار است باید اکثر امورتان به مشوره صورت گیرد.          
  • برای شما ضرور است در وقت غیر رسمی متحدالمآل، اصولنامه و لایحه امارت اسلامی افغانستان را مطالعه نمائید؛ زیرا که آن اساس و رهنمود قضات است بلخصوص افراد که تازه مقرر اند اکتفاء به تقرری خویش ننمایند.
  • در ظرف دوهفته جلسۀ اداری برای ما و شما ضروری است؛ زیرا که در جلسه اداری شخص که اشتراک میکنند مفید یا مستفید قوانین نافذه امارت اسلامی افغانستان میگردد؛ هرچند بعضی موضوغات مکرر باشد؛ مگر تکرار مستلزم به تقرر در ذهن است باید جلسه اداری از ذهن خود دور نیافت.
  • کدام مکتوب که برای معلومات به یکی ازدیوانهای محاکم مربوطه ریاست مرافعه و ابتدائیه ارسال میشود جواب مکتوب باید به دقت، سرعت، شفافیت و رعایت اصول ارائه شود؛ تا که تأخیر آن تعطیل کار نگردد.
  • در روزهای پنجشنبه ازساعت اول روز طبق متحد المآل شروع کار الی حوالی 1:00 ظهر به وظیفه خویش حاضر باشید و از گشت و گذار بیجا و نا مطلوب خودداری نمائید.

جلسه بعد از استماع نظریات و پیشنهادات شاملین با دعائیه خیر خاتمه یافت.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۱:۴۰
Background image

بالای دو متهم در ولايت کاپيسا حکم جزای تعزيری تطبيق شد

به تاريخ ۱۳/ ۱۰/ ۱۴۴۵هـ ق به اساس فيصلۀ محکمۀ ابتدائیۀ شهری ولایت کاپیسا  بالای دو تن که متهم بر سرقت بودند، در محضر عام حکم جزای تعزيری (۳۰ـ ۳۰ دُره) تطبيق شد.
در گردهمائی که به همين. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۱:۳۷
Background image

محاکم باميان طی دو هفته علاوه بر حل و فصل (۶۳) دوسیه، به تعداد (۴۶) وثایق را نیز اجرا کرده‌است

خلاصۀ اجراآت قضائی محاکم ولايت باميان، دواوين محکمۀ مرافعه، وثايق، محکمۀ ابتدائیه شهرى و محاکم ابتدائیۀ ولسوالى‌ها از تاريخ ( ۱۶/ ۹/ ۱۴۴۵ هـ ق الى ۳۰/ ۹/ ۱۴۴۵ هـ ق) در بخش هاى حقوقى،. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۴ - ۱۱:۳۳
Background image

محاکم پنجشیر طی يک ماه علاوه بر حل و فصل (۳۶) دوسیه، به تعداد (۳۵۱) وثایق نیز اجرا کرده است

خلاصۀ اجراآت قضائی محاکم ولايت پنجشير، دواوين محکمۀ مرافعه، وثايق، محکمۀ ابتدائیه شهرى و محاکم ابتدائیۀ ولسوالى ها از تاريخ ( ۱/ ۹/ ۱۴۴۵ هـ ق الى ۱/ ۱۰/ ۱۴۴۵ هـ ق) در بخش هاى حقوقى،. . .

بازگشت به اخبار